Φωτο: Το πρώτο ελληνικό σχολείο στην Αμερική και ο Ε. Βενιζέλος με έλληνες μετανάστες |
Πολύ ντόρο και σκληρές αντιπαραθέσεις βιώσαμε πριν από λίγους μήνες, όταν η κυβέρνηση κατέθετε προς ψήφιση σχετικό Νόμο για τη χορήγηση του δικαιώματος συμμετοχής στις αυτοδιοικητικές εκλογές στους μετανάστες. Τι δεν ακούσαμε, τι ξενοφοβικά σύνδρομα δεν αναδείχθηκαν; Μεγαλόσχημοι ισχυρισμοί όπως „πρόκειται για τη «βιαιότερη» πολιτική απόπειρα αλλαγής της σύνθεσης του εκλογικού σώματος από της ιδρύσεως του Ελληνικού Κράτους“, ή „είναι φανερό ότι όσες ψήφοι λείπουν από το ΠΑΣΟΚ για τους πιο πάνω «ευγενείς» κομματικούς σκοπούς του επιδιώκεται να καλυφθούν από μετανάστες“, αποτελούσαν μέρος μόνο του πολιτικού οπλοστασίου, δυστυχώς κομμάτων του ελληνικού κοινοβουλίου και ακόμη δυστυχέστερα στελεχών τους στην ελληνική μετανάστευση, αγνοώντας, ότι 10 εκατ. Έλληνες ζουν στο εξωτερικό και τέτοιου είδους πολιτικές αποδυνάμωναν στην ουσία τα επιχειρήματά τους για ισότιμη ένταξή τους στις κοινωνίες των χωρών κατοικίας τους. Ποιοι όμως από αυτούς τους ισχυρισμούς επαληθεύθηκαν; Κατά πόσο αλλάζει η σύνθεση των εκλογικών καταλόγων από τη συμμετοχή των μεταναστών στις αυτοδιοικητικές εκλογές της 7ης Νοεμβρίου; Με βάση τα στοιχεία του υπουργείου Εσωτερικών, στην Α' Θεσσαλονίκης θα ψηφίσουν 502.857, εκ των οποίων οι 450 είναι αλλοδαποί. Αντίστοιχα, στη Β' Θεσσαλονίκης των 274.506 εκλογέων οι νόμιμοι μετανάστες που θα ψηφίσουν είναι 193, στο Κιλκίς με τους 107.132 ψηφοφόρους δεν ξεπερνούν τους 121, στην Πέλλα τους 106, στην Πιερία τους 53, στις Σέρρες τους 14 (!) και στη Χαλκιδική τους 177. Ανάλογα είναι τα στοιχεία και στην υπόλοιπη Ελλάδα. Προς τι λοιπόν οι φοβίες με αυτή την ασήμαντη συμμετοχή, που άλλωστε για τους έχοντες γνώση των θεμάτων μεταναστευτικής πολιτικής ήταν αναμενόμενη; Γνωρίζουν καμία χώρα, όπου οι μετανάστες ζώντας αποκομμένοι στο περιθώριο των κοινωνιών να ενδιαφέρονται για τα κοινά; Η αλήθεια όμως είναι άλλη. Γνωρίζουν πολύ καλά, ότι ο βαθμός συμμετοχής των μεταναστών σε εκλογικές διαδικασίες των χωρών κατοικίας είναι ανάλογος του βαθμού ένταξής τους στις τοπικές κοινωνίες. Την πορεία προς αυτόν το βαθμό ένταξης επεδίωκαν στην ουσία να εμποδίσουν, αρνούμενοι να αποδεχθούν την πραγματικότητα. Ότι η ιστορία της ανθρωπότητας είναι ιστορία μεταναστευτικών ρευμάτων. (ΓΠ)
Δεν υπάρχουν σχόλια:
Δημοσίευση σχολίου